26 January 2010

KISAH RUMPUT DAN ORG YG KITA SAYANG

Pada suatu pagi di satu sekolah menengah, ada seorang pelajar bertanya pada seorang guru yang sedang mengajar. Ketika itu, guru tersebut sedang menyentuh mengenai kasih dan sayang secara am.

Dialog di antara pelajar dan guru tersebut berbunyi begini:-

Pelajar : Cikgu, macam mana kita nak pilih seseorang yang terbaik sebagai orang paling kita sayang?. Macam mana juga kasih sayang itu nak berkekalan?

Cikgu : Oh, awak nak tahu ke?.Emmm...baiklah, sekarang kamu buat apa yang saya suruh. Ikut je ye...mungkin kamu akan dapat apa jawapannya.

Pelajar : Baiklah...apa yang saya harus buat?

Cikgu : Kamu pergi ke padang sekolah yang berada di luar kelas sekarang juga. Kamu berjalan di atas rumput di situ dan sambil memandang rumput di depan kamu, pilih mana yang PALING cantik tanpa menoleh ke belakang lagi walaupun sekali. Dan kamu petiklah rumput yang PALING cantik yang berada di depan kamu tersebut dan selepas itu bawa balik ke kelas.

Pelajar : Ok. Saya pergi sekarang dan buat apa yang cikgu suruh. Apabila pelajar tersebut balik semula ke kelas, tiada pun rumput yang berada di tangannya. Maka cikgu pun bertanya kepada pelajar tersebut.

Cikgu : Mana rumput yang cikgu suruh petik?

Pelajar : Oh, tadi saya berjalan di atas rumput dan sambil memandang rumput yang berada di situ, saya carilah rumput yang paling cantik. Memang ada banyak yang cantik tapi cikgu kata petik yang paling cantik maka saya pun terus berjalan ke depan sambil mencari yang paling cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang , saya tak jumpa pun yang paling cantik. Mungkin ada di antara yang di belakang saya sebelum itu tapi dah cikgu cakap tak boleh menoleh ke belakang semula, jadi tiadalah rumput yang saya boleh petik.

Cikgu : Ya, itulah jawapannya. Maknanya, apabila kita telah berjumpa dengan seseorang yang kita sayang, janganlah kita hendak mencari lagi yang lebih baik daripada itu. Kita patut hargai orang yang berada di depan kita sebaik-baiknya. Janganlah kita menoleh ke belakang lagi kerana yang berlaku tetap dah berlaku. Dan semoga yang berlalu tidak lagi berulang. Jika kita berselisih faham dengan orang yang kita sayang itu, kita boleh perbetulkan keadaan dan cuba teruskan perhubungan tersebut walaupun banyak perkara yang menggugat perhubungan tersebut. Dan ingatlah orang yang kita sayang itulah kita jumpa paling cantik dan paling baik pada MULAnya walaupun nak ikutkan banyak lagi yang cantik dan baik seperti rumput tadi.


Maka sayangilah orang yang berada di depan kita dengan tulus dan ikhlas.


25 January 2010

WARNA WARNI KEHIDUPAN DI PEJABAT



-Ada lelaki & ada wanita
-
Ada yang pura2 rajin & ada yang bersantai
-
Ada yang pengampu & ada yang pak turut

-
Ada yang main games & yang tidur

- Ada yang suka marah2
& yang stress

- Ada yang suka gosip
& yang suka jalan2

- Ada yang suka merosakkan harta pejabat
& ada yang suka ulang alik ambil minum

- Ada pujian
& makian
- Ada yang ceria
& yang boring
-Tapi katanya 'We're a team'

-So be fun
, enjoy your time , your work & achieve the best

APA PUN JUA PERBUATAN, INGAT!!!!! KERJA ITU SATU IBADAH

SELAMAT BERTUGAS KAWAN2 !!!



14 January 2010

I'm back



I'm back to work bebehh
yeahhh aku baru balik dr trip yg sgt best
and sgt2 tak boleh dilupakakan..
macam2 benda baru kamu experienced.
ada yg
menyeronokan,menyeramkan,
meresahkan....macam2 laaa
overall besttttttttttttt...
kiterang gi tip of borneo,tgk sunset, makan2 seafood...tgk rumah panjang...etc
gamba tak uplod lagi...nnt aku uplod gamba2 nye k!!!
Tungguuuuuuuuuuu~

08 January 2010

HOLIDAYYYYYYY!!~



People..Im on leavee!!!
~yahoOooooo!!~
pergi ke sabah baaa...
First time dpt g sini.
Hope trip dgn2 kawan2 kali ini,
bestt!!~
Doakan aku selamat smpai and pergi k!!~ korang nak pesan ape2 ke????
wakakakaka.....

07 January 2010

GADUH



Penat dh nk gaduh2..
tpi bukan mcm picture kat atas tu laa...itu saja nk bg gambaran kt uol..
penatt nak emosi ngn mmber sendiri.....
penat nk tahan marah..
segala galanya penat dah....
bila gaduh2 ni effect kerja kita, mood kita.
macam mana yeh nk elakkan gaduh?
dah cuba bersabar,tapi smpai bila nk tahan.....