22 January 2011

Cendawan Goreng Yang paling Senang Nak Buat

Anda bosan makan pisang goreng or
keropok lekor
di petang hari?
mahu mencuba menu baru?haha
jeng jeng jenggggg

Pernah makan cendawan goreng kan?
Kali ni version malas nya ....
Nak cuba?haha

Beli cendawan yang dah siap bungkus tu..
Potongkan kecik2...
sepereti dibawah ni


lepas tu, celup dengan tepung kentucky or tepung adabi (dekat kedai ade jual)
then goreng didalam minyak yang panas

agak agak dah garing dan rangup...
kita angkat dan hidangkan!
as simple as that..haha

cendawan goreng siap sedia dimakan begitu sahaja..
hehe
senang nak mamps kan?haha

selamat mencuba!!!!

6 comments:

Rilla said...

Adoi...lapar pulak

0sh!Nz d' sen0r!ta said...

simple tapi mengiurkan.. emmm.. perut macam dah berkeroncong je ni. nak siket??!!!

Syima Syaz said...

boleh lah buat makan petang bersama suami kang....=P

ainnazari said...

dear, kena pkai tepung kfc ek?? ptt la i goreng pakai tpung gandum+beras cendawan tu x segar pn, meringkut-ringkut...hahaha

ardinihumaira said...

cendawan ni kan fav dni.. kalo goreng salut tepung pon sodap.. masak kicap pon sodap.. taruk dalam tomyam pon sodap.. taruk dalam goreng campur sayur pon sodap.. tapi family dni tak suka. kalo buat, dni makan sorang2. syahdu... meh kita makan berjemaah meh :D

Nadya Zahid said...

beb...this is my fav tau..hahahaahah,tq for the resipe..pasni leh wat sendri..slalu nak makan..gi kdai je..,now leh save duit kawen!hahahhaaha